Tradiční automobilová soutěž Rally Bohemia má za sebou již 44. ročník. Specialitou, která měla potěšit i letos příznivce rychlých kol, se stala městská rychlostní zkouška. V historickém centru Mladé Boleslavi se tak na sklonku minulého týdne opět proháněly závodní automobily a řada fanoušků se tetelila blahem nad originálním nápadem. Našli se však i takoví, kteří pro tento nápad pořadatelů příliš pochopení nenašli.
Výhody
Příznivci uskutečnění rychlostní zkoušky přímo v centru města si pochvalují především náročnost trati pro jezdce, kteří se musí v nezvyklém terénu stoprocentně soustředit. Staré město pak ve spojení s nejnovějšími typy závodních automobilů poskytuje velmi zajímavý a atraktivní kontrast.
Nevýhody
Mezi nevýhody rozhodně patří skutečnost, že závodní automobily během své soutěže poničí komunikace a především vodorovné značení. Podle svědectví řady místních obyvatel se sice poškozené dlažební kostky brzy dočkají své opravy, ne tak aktuální je posléze uvedení vodorovného značení do původního stavu. Je taková akce ve svých důsledcích vůbec pro město finančně výhodná? Zvláště, když si i řada předních jezdců stěžuje, že jsou jejich vozy vystaveny většímu riziku poškození, diváci navíc podle nich nemají k dispozici dostatek kvalitních míst, odkud by mohli jejich souboje sledovat.
Představuje prolog možný kompromis?
Jako možné řešení těchto třenic se jeví konání prologu v historickém centru, jenž by se uskutečnil mimo soutěž. Závodní jezdci by tímto způsobem mohli ukázat natěšeným fanouškům svoje umění kupříkladu formou zvládání smyku, což by se mohlo odehrávat na kruhovém objezdu na třídě T. G. Masaryka. Budoucnost ukáže, zda se tento návrh ukáže pro obě strany jako ideální.